Integritetspolicy

Giltig från och med 27 augusti 2025

Swedish At Work AB ("vi", "oss", "vår"), org. Swedish At Work AB, adress Kungsklippan 14, 112 25 Stockholm, Sverige, ansvarar för behandlingen av personuppgifter när du besöker vår webbplats https://www.swedishatwork.se och använder våra tjänster.

Kontakt
E‑post: Jonas@swedishatwork.se
Telefon: +46 70 744 55 69
Postadress: Kungsklippan 14, 112 25 Stockholm

Vi värnar om din integritet. Nedan förklarar vi vilka uppgifter vi samlar in, varför, hur länge, med vilka vi delar dem och vilka rättigheter du har enligt GDPR och svensk lag.

1. Vem är personuppgiftsansvarig?

Swedish At Work AB är personuppgiftsansvarig för den behandling som beskrivs i denna policy.

Vi har inte utsett ett dataskyddsombud (DPO). För frågor om dataskydd, kontakta oss via ovanstående uppgifter.

2. Vilka uppgifter vi samlar in

Beroende på din relation till oss och hur du interagerar kan vi behandla följande kategorier av personuppgifter:

  • Identitets- och kontaktuppgifter: namn, e‑post, telefonnummer, adress, företagsnamn och arbetsadress.

  • Kund- och avtalsuppgifter: beställningar, avtal, korrespondens, supportärenden.

  • Betalnings- och transaktionsuppgifter: betalinformation (i regel via betalningsleverantör), fakturor, betalstatus.

  • Tekniska data och användningsdata: IP‑adress, enhets- och webbläsaridentifierare, cookie‑ID, samtyckesstatus, besökta sidor, klick och interaktioner.

  • Marknadsföringspreferenser: nyhetsbrevsval, kommunikationsinställningar, ev. kampanj- och annonsinteraktioner.

  • Omdömen och referenser: eventuella testimonials/citat du lämnar och samtycker till att vi publicerar.

Vi behandlar i normalfallet inte känsliga personuppgifter. Lämna inte sådan information till oss om vi inte uttryckligen ber om det och det är nödvändigt.

3. Varifrån uppgifterna kommer

  • Direkt från dig när du kontaktar oss, gör en förfrågan, tecknar avtal, gör en beställning eller ger ett omdöme.

  • Automatiskt via cookies och liknande tekniker när du besöker webbplatsen (se avsnitt 10 och vår Cookiepolicy).

  • Från partner/leverantör (t.ex. betalningsförmedlare eller annonserings- och analysleverantörer) när det behövs för att leverera tjänsten eller mäta/anpassa marknadsföring – i enlighet med lag och dina samtycken.

4. Ändamål och rättslig grund

Vi behandlar personuppgifter endast när vi har laglig grund enligt GDPR. Tabellen nedan visar vanliga ändamål:

Ändamål Exempel på uppgifter Rättslig grund Leverera tjänster & hantera kundrelation (order, offerter, avtal, support) identitet, kontakt, kund/avtalsdata Avtal och/eller berättigat intresse (effektiv kundhantering) Fakturering & bokföring transaktions- och betaldata, kunduppgifter Rättslig förpliktelse (bokföringskrav) Kommunikation & support kontaktuppgifter, ärendehistorik Berättigat intresse (svara på frågor, ge service) Nyhetsbrev & direktmarknadsföring via e‑post namn, e‑post, preferenser Samtycke (du kan återkalla när som helst) Webbanalys och mätning teknisk data, besök och interaktioner Samtycke (för icke‑nödvändiga cookies/liknande) Riktad annonsering (t.ex. via Meta/Google) online‑identifierare, interaktioner Samtycke Omdömen/testimonials namn, titel, citat/bild Samtycke Säkerhet & missbruksförebyggande tekniska loggar Berättigat intresse (skydda tjänster och användare)

Vi använder inte automatiserat beslutsfattande som har rättsliga eller liknande betydande effekter för dig.

5. Mottagare och personuppgiftsbiträden

Vi delar endast personuppgifter när det är nödvändigt och proportionerligt:

  • IT‑drift och webbplats (t.ex. webbhotell/plattform såsom Squarespace eller motsvarande, e‑post, lagring, säkerhetskopior).

  • Betalningsförmedling (för att ta betalt och hantera transaktioner).

  • Kundtjänst och kommunikationsverktyg (ärendehantering, nyhetsbrev).

  • Analys, annonsering och tagghantering (t.ex. Google Analytics/Tag Manager, Meta‑verktyg inklusive Pixel och ev. Conversions API om aktiverat) – endast i enlighet med dina samtycken.

  • Rådgivare och revisorer (endast nödvändiga uppgifter och enligt avtal).

När leverantörer behandlar personuppgifter för vår räkning ingår vi biträdesavtal och säkerställer lämpliga säkerhetsåtgärder.

6. Överföringar utanför EU/EES

Vissa leverantörer kan vara etablerade utanför EU/EES. När överföringar sker använder vi lämpliga skyddsåtgärder, t.ex. EU‑kommissionens standardavtalsklausuler (SCC) och, när det är möjligt, leverantörer som är certifierade under EU–US Data Privacy Framework. Vi bedömer riskerna och vidtar kompletterande åtgärder vid behov.

7. Lagringstider

Vi sparar inte uppgifter längre än nödvändigt för ändamålen ovan. Typiska tider:

  • Kund- och avtalsdata: under avtalstiden och upp till 36 månader efter avslutad kundrelation för att hantera frågor/anspråk.

  • Support/korrespondens: 12–24 månader efter avslut av ärende.

  • Marknadsföring (e‑post/CRM): tills du återkallar samtycke eller upp till 24 månader efter senaste interaktion.

  • Webbanalys/annons‑cookies: enligt respektive leverantörs standard, normalt 0–26 månader (endast om du har samtyckt).

  • Fakturerings- och bokföringsunderlag: enligt lagkrav (för närvarande 7 år).

När uppgifter inte längre behövs raderas de eller anonymiseras.

8. Dina rättigheter

Du har rätt att:

  • tillgång till dina personuppgifter,

  • begära rättelse eller radering,

  • begära begränsning av behandling,

  • invända mot behandling som grundas på berättigat intresse,

  • dataportabilitet (uppgifter du själv har lämnat till oss),

  • återkalla samtycke när som helst (detta påverkar inte lagligheten före återkallelsen).

För att utöva dina rättigheter, kontakta Jonas@swedishatwork.se. Vi svarar normalt inom en (1) månad.

Du har också rätt att lämna klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) om du anser att vi behandlat dina personuppgifter i strid med lag.

9. Säkerhet

Vi använder tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter, t.ex. åtkomstkontroller, kryptering där det är lämpligt, loggning och regelbundna uppdateringar. Ingen överföring/lagring är helt riskfri, men vi arbetar för att minimera riskerna.

10. Cookies och liknande tekniker

Vi använder cookies och liknande tekniker för att driva webbplatsen, analysera användning och – om du samtycker – anpassa marknadsföring.

  • I vår Cookie‑policy beskriver vi vilka cookies som används, syften, lagringstider och hur du kan ändra dina val.

  • Samtycke krävs för icke‑nödvändiga cookies. Du kan när som helst återkalla/ändra dina val via länken "Samtyckesinställning" på webbplatsen (blå symbol med kaka på).

  • Våra taggar (t.ex. via Google Tag Manager) laddas i enlighet med dina samtycken.

11. Ändringar i denna policy

Vi kan uppdatera denna integritetspolicy. Väsentliga ändringar kommuniceras på webbplatsen och/eller via e‑post där det är lämpligt. Senast uppdaterad: 27 augusti 2025.

12. Kontakt

Frågor om integritet? Kontakta oss på Jonas@swedishatwork.se eller per post till Swedish At Work AB, Kungsklippan 14, 112 25 Stockholm.